بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز
بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز

هنر ملیله و کاربرد آن در تصویرسازی و انیمیشن

سلام به همراهان خوبم، 

من حدیث ملکی هستم و امروز می خواهم به شما از تکنیکی بگویم که  قدیمی است اما شما همراهان خلاق می توانید از آن به شیوه ی نو در تولید پس زمینه های انیمیشن، تصویرسازی و یا مجسمه سازی استفاده کنید، حتی در ابعاد بزرک و برش های لیزری  CNS می توانید از آن به عنوان دکوراسیون خانه  استفاده کنید 

اما تکنیک Paper Filigree که در فارسی به اسم منبت کاغذی یا ملیله کاغذی گفته می شود. 

  

قبل از اینکه در مورد ملیله کاغذی صحبت کنم، بیاید به هنر ملیله کاری ایران بپردازیم هنری قدیمی و بسیار زیبا که شهر زنجان در آن سرآمد و به عنوان پایتخت ثبت جهانی ثبت شده است. هنرمند با دقت نوارهای نازک نقره را  برش زده آماده کرده و بعد شکل دار می کند ، با فردادن و لوله کردن، سپس با شیوه های مخصوص  و حرارت دادن آن ها را به هم متصل می کند طوری که در نهایت اثری بسیار لطیف و کاربردی در جواهرات، تابلو های تزئینی و ظروف مجلسی تولید می شود. 

 

 

  اما برویم به سراغ ملیله ی کاغذی

پیدایش این هنر را مربوط به زمان های قدیم می دانند که در آن راهبه ها برای تزئین جلد کتاب ها از این هنر استفاده می کردند. این هنر در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است، شیوه ی کار به این شکل است که با ابزارهای مخصوص و نوارهای باریک کاغذهای رنگی ، طرح های تزئینی ، تصویرسازی و یا حتی دارای حجم تولید می کنند. 


برای کسانی که حرفه ای مشغول به این کار هستند و سرعت عمل و همچنین تمیزی و دقت کار مهم هست ابزارهایی وجود دارد، که با کمک آن اشکال بهتر از آب در بیاید.


ظرافتی که این تکنیک دارد و بافت و سایه روشن هایی که دارد بی نظیر و دراماتیک هست، پیشنهاد من این هست که از این تکنیک برای تولید پس زمینه های کاری تان در تولید انیمیشن حال که با تکنیک استاپ موشن و چه با تکنیک های تلفیقی استفاده کنید. حتما اگر دوست داشتید  کارتان را در حال تولید و یا پس از اتمام در شبکه های اجتماعی قرار دهید و من را با @bisculens متوجه کنید خوشحال می شود کار شما را ببینم. 

و حتما من را در شبکه های اجتماعی : اینستاگرام، تلگرام، آپارات، یوتیوب نیز دنبال کنید و عضو خبرنامه ی بیسکولنز شوید. 

همیشه کنجکاو و خلاق و شاد باشید 

حدیث ملکی (کارگردان  فیلم انیمیشن و مروج علوم کامپیوتر از طریق هنر)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.