بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز
بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز

تعریف هنر ، هنرمند، و هنرورز و ارتباط با علم ( به مناسبت درگذشت استاد اکبر عالمی)

سلام به همراهان خوبم در بیسکولنز، 

امیدوارم که حالتان خوب باشد، من حدیث ملکی هست، فیلمساز انیمیشن، تصویرساز مصورساز و مروج علم

برنامه های آن روی سکه و هنر هفتم

امروز صبح  22 مهر 99 متوجه شدم استاد اکبر عالمی درگذشت، خبر را ساعت 6 صبحت دیدم و خبر برای حدود 4 ساعت قبلش بوده. 

اکبر عالمی را همه از روی برنامه ی پر طرفدار »آن روی سکه » برنامه ای که در باره ی سینما، نشانه ها، جلوه های ویژه بود و رازها و مفاهیم نهفته را بیان می کرد. 

 

 

پدر رو مادر من همیشه می گویند ما با چه علاقه ای می دیدیم، ما که سر در نمی آوردیم اما این که از معنای فلان حرکت بازیگر یا فلان رنگ می گفت خیلی جالب بود و همین طور از نظم ایشان خیلی لذت می بردیم. استادم آقای فرخ یکدانه هم که در زمینه ی جلوه های ویژه فعالیت داشته و همین طور رکورد دار تولید سریال های انیمیشن کودکان است نیز از تاثیر برنامه های استاد عالمی در دورانی که تازه به این کار علاقه مند شده بود می گفت. 



تعریف هنر، هنرمند و ارتباط هنر و علم و خرد


شاید یادتان بیاید که یکی دو سال پیش پست هایی در باره ی معنای هنر گذاشتم، اینکه در بین تعاریف متعدد هنر به معنای کار دست، رشته ی خاص و ... برخی نیز هنر

 را به معنای خلاقیت خلاق کردن و نوآوری می دانند و بعدها با مفاهیم هنرمند تکنیکال و هنرمند کریتیو (Creative Artist, Technical Artist) آشنا شدم.

. امروز ویدئویی از ایشان دیدم که چه قدر موجز و عالی به معنای هنر  و ارتباط آن با علم و خرد پرداخته و تفاوت هنرمند را با هنرورز بیان کرده اند 

اکبر عالمی: لازمه فیلمسازی تنها یک چیز است؛ «نگاه، نگاه، نگاه»/ می‌خواهم از  سینما خداحافظی کنم - اخبار سینمای ایران و جهان - سینماپرس

ویدئو را اینجا ببینید. 

" علم بدون خرد علم نیست، و هنر بدون علم هنر نیست... 

-استاد پست هنر بدون علم چیست؟ 

-هنرورز

-بله؟

-هنرور ، یعنی کسی که در هنر ورزیدگی دارد مثل پیشه ور ، اما به خلاقیت نرسیده است" 

این همان چیزی است که شاید سه سال اخیر دغدغه ی من بوده است، رسیدن به خلاقیت بدیع، تبدیل کردن آن به شغل و درآمد  و تامین سرمایه و سپردن کارهای تکنیکال به افرادی دارای تایپ شخصیتی C هستند و توان فیزیکی و علاقه ی به کارهای تکنیکی و اجرایی دارند ( چه با نرم افزار چه با قلمو ) 


گفتگو ها و سایر ویدئو ها

همچین برنامه ای مستند به نام «خارج از کادر» گفتگویی با او داشته که در اینجا می توانید این برنامه را ببنید. 

یادش همیشه گرامی و صحبت ها همیشه زنده و مورد مطالعه و سرمشق 

یادتان نرود که من را در اینستاگرام، آپارات، یوتیوب ، پادکستها یم را و گروه ها را در اینجا دنبال کنید. همچنین عضو خبرنامه شوید تا ماهی یکبار برایتان ایمیل های خوبی بفرستم. 

شاد و کنجکاو و خلاق باشید

حدیث ملکی (فیلمساز انیمیشن، تصویرساز، مصورساز و مروج علوم  اعداد و الگوها) 

و در اینجا کتاب هایی برای علاقه مندان به هنر معرفی می کنم  برای اطلاعات بیشتر روی هر کدام کلیک کنید.

کتاب نقد هنر اثر کالین لایس نشر فرهنگستان هنرکتاب نقد هنر اثر تری برتکتاب هنر در گذر زمان اثر هلن گاردنر
کتاب هنر سینما اثر دیوید بوردول و کریستین تامسون نشر مرکز
کتاب نقد هنر اثر کالین لایس نشر فرهنگستان هنرکتاب نقد هنر اثر تری برتکتاب هنر در گذر زمان اثر هلن گاردنرکتاب هنر سینما اثر دیوید بوردول و کریستین تامسون نشر مرکز



نظرات 1 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 22 مهر 1399 ساعت 10:04 https://haftaflakblue.blogsky.com/

درود!
از آشنایی با شما بسیار خرسند شدم.
موفق و موید باشید

من هم همین طور، زنده باشید. متشکرم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.