بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز
بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز

اینکتوبر همیشه تازه است (خاطره، قوانین، و سوالات)

سلام به همراهان خوب بیسکولنز،

دیروز فرصت نشد و مطلبی ننوشتم اما امروز با مطلب خوبی پیش شما آمده ام . من حدیث ملکی میزبان شما هستم در بیسکولنز (ترویج علم اعداد و الگوها با دنیای تصویر) 

مقدمه

بعد از اینکه سال 92 فارغ التحصیل شدم، تازه زمانی بود که گوشی های همه داشت به گوشی های تاچ و هوشمند تبدیل می شد . وایبر سرعت ارتباطات را تغییر داده بود،  فیسبوک وجهه ی هنری اش محبوب شده بود و صفحات art of ... به عنوان صفحه های هنرمندان  پر طرفدار شده بود تا اینکه  اینستاگرام هم محبوب شد، همان موقع ها بود که با کمک اینستاگرام با چالشی به اسم اینکتوبر آشنا شدم،  چالشی که در آن هنرمندان می بایست هر روز در ماه اکتبر یک طراحی بکشند و هر روز یا چند روز درمیان یک جا در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. چالش خوبی بود، بر خلاف چالش های سطح یخ  که آن موقع محبوب شده بود این چالش حس خوبی برایم داشت. هم حس تداوم تولید و رشد و هم حس اتصال به شبکه ی گسترده ای از هنرمندان و انرژی گرفتن. یادم می آید آن موقع ها ساعت 4 و 5 خیلی خسته که خانه می آمدم اما حتما یک کار یعنی طراحی را انجام می دادم عکس می گرفتم و پست می کردم. 

001.png

عکس از وب سایت inktober

 

آشنایی مقدماتی

 اینکتوبر سال 2009 پایه گذاری شده یعنی 1388 و تا الان 11 سال می گذرد اما به خاطر ویژگی های قوی آن، انرژی جمعی که دارد و همین طور پیگیری ها موسس آن یعنی جیک پارکر، مدام در حال رشد هست و با اینکه هشتگ اصلی آ ن#inktober هست و هر سال لیستی از طراحی ها منتشر می شود،  اما گاهی هنرمندان هم لیست مخصوص خودشان را می دهند، و هشتگ های دیگری هم اضافه می کنند.  کم کم اینکتوبر به طراحی با جوهر (ink) محدود نبود و شامل خطاطی ، طراحی با ابزار دیجیتال هم می شد حتی امسال هشتگی به نام #animatober دیدم که در آن هر روز یک انیمیت با همان موضوع انجام می شود. 

اینکتوبر کلاسیک

اینکتوبر کلاسیک همان هست که تعرف کردم یعنی در ماه اکتبر هر روز یک طراحی 

- با توجه به لیست در سایت هر روز یک طراحی با جوهر می توانید با مداد پیش طرح بزنید

-در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

-هشتگ بزنید #inktober #inkotber2020  #اینکتوبر #بیسکولنزتوبر

-این کار را در روزهای بعد تکرار کنید

اینکتوبر 52 

این نوع اینکتوبر را  جیک پارکر، سال گذشته یعنی 2019 شروع کرد. از آن جایی که چالش هر روز شاید سخت باشد و یا قطع شدن ارتباط برای 11 ماه قدرت طراحی را کمک می کند، این چالش به شکل هفتگی است

-هر هفته با موضوع داده شده طراحی کن

-آن را منتشر کن

-هشتگ بزن #inktober52 #بیسکولنز52

-این کار را 52 هفته (یکسال) انجام بده. 

جوهر خودنویس پلیکان مدل 4001 کد 847واتر براش ساکورا مدل Sدفتر طراحی سیب طرح Sketchbook مدل AA4لاک غلط گیر فرچه ای پیکاسو کد Z1 بسته 2 عددی
خرید جوهر خرید قلم موخرید دفتر مخصوص طراحی خرید لاک غلط گیر فرچه ای، قلمی و نواری


سوال و جواب ها 

در اینجا ترجمه ی سوالات مطرح را برایتان می نویسم

+ آیا اینکتوبر چالش است یا مسابقه؟  

-اینکتوبر یک چالش است و بحث مسابقه و جایزه در آن مطرح نیست ، بحث پیشرفت در خلق هنر و الهام بخشی و الهام گرفتن است 


+عکس ها را کجا منتشر کنم؟ اگر شبکه اجتماعی ندارم چه کار کنم؟

- عکس را در هر شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و ... که دارید منتشر کنید  وا گر عضو هیچ کدام نیستید طراحی ها را به افراد خانواده و دوستان نشان دهید، روی یخچال بزنید و یا با هماهنگی مدرسه در روزنامه دیواری خبری مدرسه بگذارید.


+ آ یا می توانم دیجیتال کار کنم؟

- بله، اوایل اینکتوبر تنها با جوهر بود ، اما می توانید از اینکتوبر برای پرورش مهارت های طراحی  دجیتال با جوهر کمک بگیرید. هر چند که این دو مهارت متفاوت هستند، فقط اینکه هر دو دسته با هم رفاقت کنید و برخورد گرمی داشته باشید.


+ آیا می توانم خطاطی کنیم؟

- بله خطاطی، خوشنویسی، نوشتن با ماژیک همه را شامل می شود ما حتی شنیده ایم نویسندگان یا شاعرانی با کمک اینکتوبر هر روز کاری جدیدی خلق کرده اند.


+ آیا می توانم از آبرنگ استفاده کنم؟ 

-با اینکه روح اصلی اینکتوبر با جوهر مشکی و همان لیست هست اما همیشه از کارهای جدید یا حتی لیست های جدید و یا حتی ابزار جدید استقبال می شود، همین که هر روز یک کار با ظاهر جوهر بسازید عالی است.


+ چه قلمی را پیشنهاد می کنید؟

-این قلم و این ابزار را می توانید استفاده کنید.


+اگر فهمیدم کسی دارد اینکتوبر را اشتباه انجام می دهد چه کار کنم؟

-اینکتوبر هیچ پلیسی ندارد که برود و افرادی را که اشتباه می کنند دستگیر کند، اگر چنین چیزی دیدید در دل خودتان نگه دارید و انرژی تا ن را برای کمک به بقیه و رشد استفاده کنید مثل همان جمله ی معروف مامان ها : « اگه نمی تونی حرف قشنگ بزنی ، اصلا بهتره چیزی نگی» 


+ جه طور می تونم تی شرت اینکتوبر خریداری کنم؟ 

تی شرت ها را می توانید از اینجا و یا اینجا ببینید و تهیه کنید. 

 تی شرت زنانه افراتین طرح ماه و خورشید کد 2548 رنگ زردتی شرت ورزشی مردانه یونی پرو مدل 914110107-95تی شرت زنانه به رسم طرح امروز نه کد 586پیراهن دوچرخه سواری جی تی
خرید تی شرت زنانهخرید تی شرت  مردانهخرید تی شرت زنانهخرید تی شرت و پیراهن مردانه


خوب دوستان،امیدوارم این مطلب باعث بشود شما همین الان طراحی را شروع کنید و یا اگر رها کرده اید دوباره انجام دهید، اگر طراحی کردید حتما با @bisculens من را صدا بزنید تا بتوانم کارهای زیبای شما را ببینم و خوشحال شوم.

یادتان نرود که من را در اینستاگرام، آپارات، یوتیوب ، پادکستها یم را و گروه ها را در اینجا دنبال کنید. همچنین عضو خبرنامه شوید تا ماهی یکبار برایتان ایمیل های خوبی بفرستم. 

شاد و کنجکاو و خلاق باشید

حدیث ملکی (فیلمساز انیمیشن، تصویرساز، مصورساز و مروج علوم  اعداد و الگوها) 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.