بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز
بیسکولنز

بیسکولنز

دنیای حدیث ملکی - دنیای انیمیشنی از اعداد خیال انگیز

آیا استاپ موشن تکنیکی مقرون به صرفه است؟

سلام خواننده های عزیزم،

این چند روز سوالی ذهن من را مشغول کرده که دوست دارم با شما مطرح کنم. استاپ موشن تکنیکی بود که با آمدن شبکه های اجتماعی جان تازه گرفت. همان طور که می دانید برای استاپ موشن په به طور مستقیم با دوربین و چه به شکل tethering ( اتصال به کامپیوتر) برای هر فریم یک شات می زنیم.
 

   

از طرفی در مورد دوربین های عکاسی مساله ای وجود دارد به اسم تعداد-شات (shutter count) و دیر  و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و بالاخره هر دوربینی بعد از تعدادی از شات زدن، شاترش کارایی ایده آلش را از دست می دهد.

این چند وقت داشتم فکر می کردم من برای یک سری کارهای ساده خیلی شات استفاده می کنم در حالی که این مقدار در عکاسی پیش نمی آید، شاید اوایل که مبتدی بودم تعداد زیادی شات در عکاسی می زدم اما الان خیلی کم تر شات می زنم و کنترلم بیشتر است.

Shutter 1

اما در مورد استاپ موشن اگر اشتباه نکنم چاره ای نیست، اسکرین گرفتن از live view به نظرم تصویر خوبی شاید ندهد و اگر این طور باشد که باید برای هر کار چندین شات زد، پس به نظرم این تکنیک  در مورد تولید کننده ی مستقل و استودیوی کوچک تنها برای کارهای سفارشی تبلیغی یا بودجه ی مناسب برای جبران هزینه ی دوربین مناسب است. و یا اینکه با موبایل خوب ( اگر در دسترس باشد) این کار را انجام بدهیم.

البته بحث مقرون به صرفه بودن پیچیده است، از طرفی در انواع عروسکی، خمیری و پیکسیلیشن فرآیند ساخت دکور، عروسک و ... بسیار زمان بر است، در مقابل در مواردی که فقط با اشیاء و محصولات سر و کار داریم زمان تولید در این تکنیک کاهش پیدا می کند.
نظر شما چیست؟  آیا روش جایگزینی برای کاهش تعداد شات می شناسید؟ بحث در مورد قیمت کار چه طور؟

 

عمر شاتر دوربین نیکون و کانن

من که فکر می کنم این مساله و صعود ناگهانی قیمت تجهیزات دیجیتال من را به دوری از این تکنیک و بشتر به شیوه ی سنتی طراحی یا فیلم برداری بکشاند و  درمورد کارهای وب تنها از موبایل استفاده کنم.

ارادتمند

حدیث ملکی ( بیسکولنز) - فیلمساز انیمیشن و مصورساز اطلاعات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.